Tisztelt Érdeklődő! Ezen az oldalon a Deák Intézet szakirányú továbbképzéseire való jelentkezéssel és a felvétellel kapcsolatos tudnivalókat, valamint a gyakori kérdésekre adott válaszokat olvashatja.

 

Jelentkezés ezen a linken.

 

Hogyan adjam be felvételi kérelmemet?

A felvételi kérelmet az Intézetünk honlapján (a főoldalon) elérhető űrlapon keresztül lehet benyújtani (szakirányú továbbképzésre való jelentkezés esetén mellékletként kérjük csatolni az Ön diplomájának szkennelt vagy fényképezett másolatát). Az űrlap az őszi képzésekre március folyamán, a tavaszi képzésekre november folyamán nyílik meg. A jelentkező emailben automata válaszüzenetet kap. A jelentkezési határidő lejárta után Karunk döntést hoz a szakok indulásáról, és minden jelentkezőt a megadott email-címén értesítünk (a döntés és az értesítés tipikusan néhány nappal a jelentkezési határidő lejárta után történik meg).

A jelentkezés határideje: július 20.

 

Mi történik, ha felvettek?

Minden felvett hallgatónkat emailben értesítjük a felvétel tényéről a döntést követő napokban, ez tipikusan néhány nappal a jelentkezési határidő lejárta után történik meg.

Az ősszel induló képzésekre július végén felvett hallgatókat várhatóan augusztus elejéig, az augusztus végén felvett hallgatókat várhatóan szeptember elejéig; a tavasszal induló képzésekre a január közepéig felvett hallgatókat várhatóan január végéig értesítjük Neptun-kódjukról és a részletes beiratkozási teendőkről, szintén emailben.

Augusztus végén (az őszi képzésekre), illetve február elején (a tavaszi képzésekre) nyílik meg a Neptunban a bejelentkezési időszak.

A beiratkozás körüli teendőkről ezen az oldalon tájékozódhatnak.

 

Mi történik, ha nem vettek fel?

Ha a képzés nem indult el (vagy ha egy felvételi vizsgához kötött képzésünk esetén az sikertelen), akkor a jelentkezőnek felajánljuk az átjelentkezést többi, induló szakunk valamelyikére. A képzést legközelebb várhatóan a következő év februárjára és szeptemberére ismét meghirdetjük.

 

Szabad-e visszalépni, másik képzésre átjelentkezni?

Igen. Ha a jelentkezéstől vissza akar lépni, kérem, értesítse emailben oktatásszervezőjét (akinek elérhetőségét a felvételről szóló értesítésben kapja meg). Ha inkább másik képzésre szeretne jelentkezni, ugyanez a teendő: kérdezze emailben oktatásszervezőjét.

 

Mi a legelső teendőm, ha felvettek? Mikortól kell ügyelnem a határidőkre? 

A legkorábbi határidők (egyes kérvényekhez) szeptember, illetve február elején járnak le, tehát érdemes már augusztus illetve január során átnézni a beiratkozás körüli határidőket, amelyeket ezen az oldalon talál.

A beiratkozás teendőiről részletesen ezen az oldalon tájékozódhat. Itt találja az online és személyes beiratkozás, a befizetés, a kérelmek, a tárgyfelvétel és a kapcsolódó teendők részleteit.

 

Hogyan zajlik a beiratkozás?

A beiratkozás teendőiről részletesen ezen az oldalon tájékozódhat. Itt találja az online és személyes beiratkozás, a befizetés, a kérelmek, a tárgyfelvétel és a kapcsolódó teendők részleteit.

 

Mikor küldik meg az órarendet? Honnan tudom, milyen tárgyakat kell felvennem?

Az órarendet az Ön oktatásszervezője küldi meg legkésőbb szeptember, illetve február elején az Ön megadott email-címére. Az első órákra szeptember első két-három hetében, illetve február legvégén és március elején számíthat. Ő fogja megírni a képzés helyszínét is, és minden más, ide vonatkozó tudnivalót.

Szintén oktatásszervezőjétől kapja meg a mintatanterv szerint felvenni ajánlott tantárgyak listáját.

 

Meddig kell befizetni a költségtérítést?

A befizetés szeptember második felében, illetve március elejéig zajlik. Ez azt jelenti, hogy Önnek augusztus, illetve január során még nincs teendője, megvárhatja a beiratkozást és ráér utána foglalkozni a befizetéssel – hacsak nem szeretne számlát kérni harmadik fél (pl. munkáltató) számára. Ha számlát kér, akkor azt korábban meg kell tennie. Részleteket ezen az oldalon olvashat.

 

Különleges kérdésem van, hogyan léphetek kapcsolatba az Intézettel?

Olyan egyedi kérdés estén, amire a választ sem ez a tájékoztató, sem az ezen az oldalon elérhető beiratkozási tájékoztató nem tartalmazza, az Ön oktatásszervezője segíthet (akinek elérhetőségét a felvételi döntés után kapott értesítés tartalmazza majd). Kérem, vegye azonban tekintetbe az Intézetnek a honlapon feltüntetett esetleges nyári ügyeleti rendjét és nyitvatartását.

A későbbi teendőkkel kapcsolatban (tárgyfelvétel, a képzés első órái, a vizsgák stb.) mindig időben tájékoztatást kap majd tőlünk.

 


További jelentkezési tudnivalók:

  1. Jelentkezni kizárólag elektronikusan, a megfelelő dokumentumok feltöltésével lehet. Jelentkezési lapok elérhetők az Intézet weboldalán, külön a szakirányú továbbképzéseknek, külön pedig a jogi szakvizsga-felkészítő tanfolyamra.
  2. A jelentkezési időszak kezdetét és végét az Intézet saját weboldalán közzéteszi: szeptemberben induló képzések esetén általában július 20-ig, keresztféléves képzéseknél január közepéig tart a jelentkezés.
  3. A jelentkezés ingyenes.
  4. A jelentkezés elfogadásáról, valamint a beiratkozás időpontjáról, a költségtérítés befizetésének módjáról, az első konzultáció helyszínéről a jelentkezők emailben értesítést kapnak. Ez szeptemberi indulás esetén augusztus végéig, keresztfélévben január végéig várható. A jelentkezés elfogadásáig hallgatói önköltséget nem kell fizetni.
  5. Szakirányú továbbképzéseinken az önköltség összege az adott képzésre történő beiratkozás utáni első tanévet követően – függetlenül attól, hogy a hallgató hallgatói jogviszonya az első tanév során szünetelt-e – minden további tanévben a képzés első félévére meghatározott önköltség Központi Statisztikai Hivatal által az előző évre vonatkozóan közzétett fogyasztói árindex mértékével megemelt ezer forintos értékre kerekített összege lehet.
  6. Szakirányú továbbképzéseinkre Diákhitel 2 igényelhető! A kötött felhasználású Diákhitel 2 igénybevételének pontos feltételeiről a Diákhitel weboldalon tájékozódhat.
  7. További támogatást jelenthet részletfizetési kedvezményünk, amelyet a Neptunon történő beiratkozással egyidőben kérhet (további információk: Hallgatói Térítési és Juttatási Szabályzat) és hallgatóinknak szóló ösztöndíjaink, amikről itt adunk további felvilágosítást.
  8. Jelentkezés átvétel esetén: Más felsőoktatási intézmény azonos képzési területhez tartozó szakán tanulmányokat folytató hallgató – hallgatói jogviszonyának fennállása alatt – átvételét kérheti az Egyetem valamely szakára. Az átvétel, illetve szakváltás iránti kérelmet az adott év augusztus 20., illetve január 20. napjáig lehet benyújtani. Az átvétel pontosabb szabályait a Tanulmányi- és Vizsgaszabályzat tartalmazza.
  9. A meghirdetett szakokat csak megfelelő számú jelentkező esetén tudjuk indítani.